Monday, January 4, 2010

Satu Perjalanan Yang Baru 6

Dari stesyen MRT Weiwuying. Orang dah mula ramai. Tapi masih terkawal. Selepas tukar MRT di Formosa Boulevard. Turun kat Kaisyuan. Keluar dari stesyen. Ikut Exit Dream Mall.

Waa memang cantik. Atas bangunan Dream Mall ada ferris wheel besar. Jalan sepanjang ke Dream Mall ditutup. Jalan kaki ke sana. Sepanjang jalan ada pentas dengan layar besar. Paparkan persembahan yang tengah berlangsung di pentas utama. 3-4 pentas juga sebelum ke pentas utama.

7-11 memang popular kat sini. Jadi penaja utama bagi sambutan tahun baru tu. Kedai serbaneka 7-11 memang banyak di Taiwan. Kadang-kadang tu, jarak antara satu sama lain tak jauh mana. Jadi malam tu penuh la dengan maskot 7-11.

Menonton persembahan pentas sementara menanti detik 12 malam. Boleh kira tengah malam ke pukul 12? Kalau pukul 5 matahari dah terbenam. Argh lantak lah. Kiraan waktu berlainan. Tapi pukul 12 masih dikira tengah malam.

Artis yang datang untuk persembahan pentas ni kiranya artis top Taiwan juga. Persembahan pentas malam tu secara langsung kat tv Taiwan. Orang Taiwan jer lah yang leh tengok muka aku. Hehe. Artis dia tak lah teruk. Irama lagunya rancak. Terhibur. Walaupun tak paham apa yang dia nyanyikan.

Bosan. Lama la pulak. 2 jam lagi ni…


Gambar: Pentas-pentas kecil sebelum ke pentas utama.


Dream Mall. Maskot 7-11. Atas mall ada ferris wheel besar


Pentas utama. Tengok dari jauh je. Ramai orang

(Bersambung..)

0 comments:

Post a Comment