Tuesday, January 19, 2010

Episod 2 Bagi Perjalanan Yang Baru 6

Taipei Digital Plaza menempatkan kedai-kedai elektronik. Komputer, kamera, video game, dan macam-macam lagi. Harga berpatutan. Tak ubah seperti Plaza Lowyat di Kuala Lumpur.

Disebabkan tiada stesyen MRT terdekat. Aku ambil keputusan berjalan kaki. Jarak dari masjid ke Digital Plaza cuma 20 minit. Tak jauh mana pun. Lagi pun jalan dalam cuaca macam ni tak meletihkan. Sepanjang perjalanan aku dah boleh nampak Taipei 101.

Cuaca hari tu lembab. Hujan dengan kuantiti yang sikit. Macam gerimis. Berjalan lama kat luar pun tak basah. Tapi memang sejuk betul. Puncak Taipei 101 seperti ditelan awan hitam yang tebal. Macam cerita seram pula.

Meninjau harga barang di Digital Plaza. Sebabkan tak buat ulangkaji harga dan spesifikasi barang terlebih dahulu. Aku tak yakin untuk beli apa-apa. Terasa masa aku di sini tak cukup. Aku perlukan satu hari untuk membeli belah dan berjalan-jalan. Nampak seperti aku kesuntukan masa. Konflik pun bermula.

Sama ada hendak bermalam di sini atau datang sekali lagi pada masa yang lain.

Akhirnya aku ambil keputusan untuk datang sekali lagi. Aku tak dapat bermalam di situ. Tak tahu hotel murah di sekitar. Kalau jumpa pun, aku masih tak dapat ulangkaji barang-barang yang hendak di beli. Laptop tak dibawa bersama.

Masa ada sikit lagi. Aku ambil keputusan untuk ke menara Taipei 101 sebelum berangkat pulang. Menaiki MRT di stesyen terdekat.

Lawak betul mamat ni. Sanggup dia pakai macam tu. Nak jadi patung hahaha. Ada 3 lagi patung hidup kat tepi-tepi tu. Lokasi ni sebelum ke stesyen MRT

(Bersambung..)

0 comments:

Post a Comment