Sunday, November 29, 2009

Pengorbanan 6

Dan malamnya seperti dirancang. Bbq kat luar dengan kawan-kawan Indonesia. Aku minta nak sumbang sikit untuk majlis tu. Diorang tak bagi. Katanya aku tetamu. Aku nak tolong angkat barang pun diorang tak bagi. Suruh pergi jer majlis tu. Aku okay jer.

Student Indonesia sini ramai. Rupanya di Tainan ada U lain lagi. Student yang datang bbq ni pun ada jugak dari U lain. Berkenalan dengan semua. Tapi tak ingat semua nama. Nama pelik2 jer. Mana nak ingat.

Masa habis borak-borak.

Pak Nassir, salah sorang dari student Indonesia tu ke pasar sembelih ayam untuk hidangan malam tu. Memang banyak. Kekenyangan aku. Tengok-tengok juga makanan yang diorang beli. Boleh aku cari nanti. Snek dan sos yang diorang pakai.

Walaupun tak beraya kat malaysia. Raya kali ni aku rasa okay. Meriah dengan caranya sendiri. Selesai.




Gambar: bbq kat taman. 

4 comments:

Azouz Izat Ezwan said...

Sah la lepas nie Din pandai cakap Indonz... hehe

Ada good news, semalam Azuan dapat baby boy, alhamdulillah. Dia blum bg nama lagi. Apa kate kita beri nama Din sempena Din berada di Taiwan, misalnya.. KUDINWAN
What do you think?

Mr. Kevin said...

cakap cina pon pandai nih.. hehehe.

dapat jugak mesej dari azuang td. apasal pulak nama nak berkait ngan saya. takder kaitan pun. isk rasanya baru lg azuang tu kawin. laju tul dapat anak. advance heheh

Anonymous said...

cubaan pertama...

Anonymous said...

haaa.alhmd.dapat pun anta kat ang...ok len kali blh komen byk2..ini br cobaan..k.long.

Post a Comment