Monday, November 16, 2009

PSP 5

15 November 2009 (Ahad)

Bngun lewat. Qada subuh. Aku tak dapat bajet lg time kat sini. Tgk kat luar cerah, tp ikut time awal lagi. Siap diri. Buka internet, cari location student dorm. Sekarang ni aku dah terer sikit bab jalan kat tainan. Cukup untuk aku pergi dan balik ke hotel dan arah railway station.

Jumpa ngn manager dorm. Susah gak nak borak ngn dia. Dia cam bersungguh nak bercakap, tapi cakap omputih dia hancur. Tak boleh tukar duit euro lagi sebab hari ni ahad. dia bagi jer masuk. Bayar esok. Tanya aku nak tingkat rendah ke tinggi. Mesti la tinggi, ada view. Hehe. Tunjuk kat aku 3 bilik. Suh pilih. Aku pilih view arah pekan tainan. Bilik 1038.



Selesai semua. Balik ke hotel untuk check-out. Sempat makan meggi dulu. Jumpa water dispenser kat luar. Ada air panas. Kemas barang apa yg patut. Usung balik beg. Macam biasa.. mcm nak tercabut bahu-bahu aku ni. Masuk bilik, tak selesai lagi proses register, aku dah lelap. Letih beb.. manager kat kaunter depan tuh call. Dorm ni, tiap bilik ada telephone. Aku cakap kena rest jap. Letih. Dia cakap bilik tak ada elektrik.

Sini ada sistem bekalan elektrik sendiri. Bayar apa yg diguna. Bagus untuk train org supaya berjimat. Dapat kad, bayar kat kaunter lobi tuh, baru pakai. baru register kena letak 500NTD kat dalam kad. 100NTD cagaran kad. Aku tgk derang ni agak ke depan dalam teknologi. Malu gak aku bila nak buka pintu bilik, nak kumpil2 butang cari slot kunci. Rupanya touch satu koin kat tombol pintu, terus unlock pintu. Sib baik tak ada org. kalau tak malu.. huhu. sama jugak bila sampai airport. masuk tandas. cari tombol pili air, rupanya tadah tangan jer, air keluar. isk isk kampung tul aku ni.

(Bersambung..)

0 comments:

Post a Comment